Nieuwsberichten

Versoepelingen per 26 juni

Na de aangekondigde versoepelingen per 26 juni 2021 zijn dit de meest in het oog springende maatregelen voor het voetbal:

• Trainen en spelen van wedstrijden: alle voetballers mogen volledig trainen én wedstrijden spelen tegen teams van andere verenigingen.
  • Publiek: het is toegestaan publiek toe te laten op de accommodatie. Er geldt geen maximumaantal personen, uitgangspunt is dat er 1,5 meter afstand gehouden wordt. Reserveren is niet nodig, triage (gezondheidscheck) en placering blijven wel van kracht. Publiek mag dus ook langs het veld staan. Je kunt placering bijvoorbeeld vormgeven door op 1,5 meter afstand stippen of stickers op de ondergrond te plaatsen.
  • Horeca/ kantine: horeca, en dus ook sportkantines, mogen tot middernacht open. Er geldt geen maximumaantal personen, uitgangspunt is dat er 1,5 meter afstand gehouden wordt. Reserveren is niet nodig, triage (gezondheidscheck) en placering blijven wel van kracht.

Bron: site KNVB